تبلیغات
مدرسه ی شاد
مدرسه ی شاد
مدرسه ای شاد برای دانش آموزان شاد

از زمانیكه مدرسه‌ها باز شده یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های مادران این است كه برای غذای بچه‌ها چه‌فكری بكنند. خیلی از مادرها از خورد وخوراك بچه‌هایشان شاكی‌اند اما كمتر مادری می‌داند كه اصولا بچه‌ها برای آن‌كه بتوانند یك روز خوب و شاداب در مدرسه داشته‌باشند، دقیقا چه باید بكنند. طبق تحقیقات جهانی تغذیه ناسالم مهمترین و اولین عامل بروز بیماری‌هاست، بنابراین خانواده‌ها باید نهایت دقت را در تغذیه فرزندانشان داشته باشند. در دوران كودكی تا نوجوانی به دلیل رشد سریع، انسان بیش از هر زمانی به تغذیه مناسب نیازمند است و با توجه به این كه حداكثر رشد جسمی و ذهنی در این دوران است، خانواده‌ها باید توجه ویژه‌ای به تغذیه كودكان خود داشته باشند. ‌اولین نكته این است كه صبحانه مهمترین وعده غذایی برای تمامی افراد جامعه است. نخوردن صبحانه سبب كاهش فوری یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود و در ضمن با توجه به این كه بیشترین رشد كودكان و نوجوانان در صبح است، نخوردن صبحانه سبب كاهش رشد جسمی و ذهنی آنان می‌شود. خانواده‌ها باید با خوردن صبحانه فرزندانشان را به خوردن صبحانه عادت دهند. نان سنگك، بربری، تافتون، پنیر كم چرب، گردو، شیر كم چرب و چای شیرین بهترین صبحانه برای دانش آموزان است اما نباید فراموش كرد استفاده از لبنیات پر چرب در درازمدت سبب افزایش چربی خون در افراد می‌شود. همچنین باید كره را جزو لبنیات محسوب نكرد. مصرف روزانه كره برای افراد مضر است و تنها برای كودكان لاغر و بی اشتها توصیه می‌شود تا از این طریق بتوانیم معده آنها را تحریك كنیم.

حلیم گندم، عدسی و آش نیز از جمله مواد غذایی مفید برای وعده صبحانه دانش آموزان است و البته لزوم وجود میان وعده در برنامه غذایی دانش آموزان را نفی‌نمی‌كند. میان وعده سبب پیشگیری از چاقی و پرخوری در وعده ناهار می‌شود و همچنین تنوع غذایی سبب می‌شود مواد مغذی، املاح و ویتامین بیشتری به بدن برسد. كشمش، توت خشك، فندق، بادام، پسته، میوه‌های خشك و فصلی بهترین میان وعده برای ‌دانش آموزان است. میوه‌های حاوی ویتامین ث نیز آنتی اكسیدان بسیار قوی دارند و مواد مضر در بدن را سركوب می‌كنند و از ایجاد سرطان و ناراحتی های قلبی - عروقی جلوگیری می‌كنند. وبالاخره مهم است كه در وعده شام یا ناهار دانش آموزان گوشت قرمز، مرغ و ماهی منظور شود. متخصصان معتقدند وجود 60 تا 90 گرم انواع گوشت، برای دانش آموزان در یك وعده غذایی ضروری است .

 

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 11 بهمن 1389 توسط سعیده خفاف
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

نویسندگان

نظر سنجی

لینكستان

آمار سایت



جاوا اسكریپت

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
سخنان بزرگان

دانلود اهنگ

دانلود

دانلود رایگان

دانلود نرم افزار

دانلود فیلم

دانلود

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

شارژ ایرانسل

تک باکس

دانلود نرم افزار